Tuesday, December 14, 2010

70 PELAJAR PEREMPUAN DI TINGKATAN 1 SMKA FALAHIAH


Melalui perbualan dengan Ustaz Abdul Rahman Bin Mahmood, Mudir SMKA Falahiah, beliau telah mengesahkan kemasukan seramai 70 orang pelajar perempuan ke SMKA Falahiah bermula sesi persekolah 2011. Di samping pelajar perempuan di tingkatan 6 Bawah & Atas yang telah mula belajar pada tahun 1997. Walaupun secara peribadi beliau agak keberatan untuk mengubah tradisi SMKA Falahiah, iaitu semua pelajar adalah lelaki, namun beliau turut berharap dengan perubahan ini akan turut melonjakkan lagi pencapaian kecemerlangan di SMKA Falahiah.

5 comments:

Antara Mata, Hati dan Minda Perkasa said...

Glamourlah pelajar perempuan itu.... kalau dulu dominan ialah lelaki di Falahiah...pelajar perempuan hanyalah akak-akak di lower n upper six tetapi perubahan ini membuatkan Naim Lilbanat jelous agaknya...

Namun begitu ianya perlu kerana perempuankan lebih ramai drpd lelaki... satu fakta yang tak boleh dielakkan...

Selamat Belajar Di Falahiah, sekolah saya dulu pada tahun 1984-1986....

Unknown said...

bos, ambo x napok soal jeles. bagi ambo, falahiah patut kekal sbg skolah agama utk pelajar lelaki shj. ni skolah agama, bukan skolah harian biasa. patut bangga dgn keunikan kita. bukan melihat sbg 1 kekurangan.

fakta perempuan lebih drpd lelaki pun betul. tp, ada penyelesaian lain. besarkan lah skolah smka naim tu atau buat smka perempuan yg baru ke.

Anonymous said...

Benda dah jadi nak buat macam mana????

Anonymous said...

2la...raso mce keunikan falahiah dgn pelajar laki semakin xdo lar...tp nk wt gano..terpakso trimo ja la..

fazree (2000-2004) said...

tgk je la nti guano kesan dio spm and pmr akn dtg..i.e 3 thun lgi.